WOW EFEKAT

objavljeno u Blog, Novosti

Ili kako privuči pažnju dizajnom

Primarni cilj specijalnih efekata je skrenuti pažnju na štampani proizvod te na informacije koje štampom želite preneti. Ponekad je kreativnost važnija od same specijalne boje ili posebne podloge. Dobar dizajn je često dovoljan da štampana poruka nađe put do svog kupca.

Kako napraviti dizajn koji će se istaknuti u moru reklama? U nastavku donosimo najvažnije elemente dobrog dizajna kojima ćete skrenuti pažnju na Vaš  štampani proizvod.

Ponekad nas nečiji rad pozitivno iznenadi i naša prva reakcija je „wow“ , „odlično“, „super“, „predobro“… ili neki drugi sličan pridev, iz prideva wow je i nastao pojam wow efekat, u štampi, koji se u marketingu koristi za radove koji svojojm kreativnošću, dizajnom ili nekim drugim delom izlaze iz okvira standardnih reklama i ostaju nam u pamćenju duže vreme. Često za izradu wow dizajna nisu potrebne specijalne boje ili kompleksne tehničke izvedbe. Puno posmatrača wow efekta doživljava to pri jednostavnom dizajnu. Ipak postoje neka pravila koja možete pratiti i nadati se da će Vaša reklama ući u skupinu wow štampanih reklama koja će posmatračima ostati dugo u sećanju.

VIDLJIVOST

Razna istraživanja percepcije otkrila su da ljudski mozak koncentracijom na određeni detalj propušta druge lemente koji nas okružuju. U moru reklama poređanih uz put, sve one koje nisu uočljive na prvu, bilo veličinom, bojom ili oblikom, naš če mozak izbrisati. Zapamtićemo neku koja je jako velika, izlazi iz određenih okvira ili možda ima velika uapdljiva slova. Ljudski mozak briše ili ignoriše sve nepotrebne stvari kako bi izbegao veliku količinu nepotrebnih informacija. Znači prvi kriterijum koji treba zadovoljiti u postizanju wow efekta u štampi je osigurati da dizajn bude vidljiv na prvu. To je najlakše postići dinamikom. Dinamičke reklame su uočljivije od statičnih.

VELIČINA

Svi primećujemo reklame za velike trgovačke lance jer ih uvek poziciraju na mega bilbordima. Ovakve reklamne površine nisu česte zbog visokog troška izrade. Sama veličina utiče na vidljivost, ali sa druge strane štampanje ovako velike reklame iziskuje veliki trošak.

DINAMIKA

Ukoliko ste ograničeni budžetom, pokušajte Vašoj reklami dodati neke elemente dinamike. Jednostavan primer je postavljanje svetlosnih efekata na standardni bilbord na putu. Najjednostavniji primer je montaža LED osvetljenja na najvažnijim elementima Vašeg dizajna usred bilborda. To finansijski nije veliki trošak, a skrenuće pažnju na Vašu reklamu.

Dinamika se može postići i sa raznim mehaničkim delovima koji se pokreću korišćenjem vetra ili instalacijom malih motora. Istraživanja su pokazala da ljudsko oko više zapamti reklamu u kojoj se objekti pomeraju, nego tamo gde su statični. To im podiže adrenalin i želju za kupovinom.

NEOČEKIVANI ELEMENTI

Za postizanje što boljeg wow efekta ljudima bi trebalo ponuditi neke neočekivane elemente. Znači, nešto što ne pripada inače okruženju svakodnevnog života. Postavljanjem 3d hamburgera na bilbordu uz autoput sigurno će podstaknuti želju za ručkom kod posmatrača, a dodatna informacija sa imenom i udaljenosti od restorana može dati dodatne neophodne informacije.

EMOCIJE

Emocije su vrlo važne kod stvaranja dobre reklame. U zavisnosti o reklamnoj poruci, treba se fokusirati na neku od emocija, a među najčešće korišćene svakako spada sreća. Sreća se koristi za povezivanje brenda sa decom, porodicom, isticanje tradicije. Važna emocija je glad, koriste je restorani i razni lanci brze hrane. Korišćenjem ove emocije kod posmatrača želi da se izazove osećaj gladi, odnosno želja za konzumacijom njihovog proizvoda. Bes je jaka emocija koja stvara šok kod posmatrača i ostaje dugo u pamćenju. Emociju gađenja često koriste farmaceuti, kao što su nokti na nogama sa gljivicama. Farmaceuti u ovakvim reklamama nude rešenje problema. Tuga je jedna od emocija koja kod posmatrača budi saosećanje i empatiju. Koriste se i druge jake emocije poput straha ili iznenađenja.

Emocije su vrlo važna stavka u reklami, zato što ljudi često donose odluke na osnovu emocija bez realne potrebe za proizvodom.

POZICIJA

O važnosti pozicije nije potrebno puno govoriti. Zamislite najbolju reklamu na svetu u Vašem dvorištu, ona Vam ništa neće doneti, zato što je niko ne vidi.

Za izradu wow reklame često nisu potrebna neka velika sredstva, već malo mašte, ispunjenja forme, kroz korišćenje nekog od ovih elemenata. Za izradu većine ovih efekata neće Vam biti potrebna štamparska pomoć, ali uz nju ćete sigurno postići još bolji rezultat.