Najnovija analiza pokazuje da su 2020. i globalna pandemija koronavirusa duboko poremetili globalnu štamparsku industriju. Ukupna vrednost pala je sa 814,7 milijardi dolara u 2019. godini, na dostignutih 743,4 milijarde dolara u 2020. Ovaj članak istražuje glavne industrijske trendove koji će se pojaviti nakon pandemije.
Podaci pokazuju da je uticaj bio najteži u štampanju publikacija – posebno na novine i časopise. Zaključavanje i široko rasprostranjeni kućni rad zaustavili su prodaju, a mnogo više čitalaca prešlo je na internet medijske kanale. IKEA je objavila da će prestati da objavljuje svoj katalog – nekada najveći štamparski posao na svetu – nakon izdanja 2021. godine.
Grafička industrija je takođe teško pogođena. Zaključavanja su veoma teško uticala na štampače širokog formata i štampače (PoS) jer su obilasci prodavnica, restorana, barova i hotela prestali. Komercijalna štampa – poslovni obrasci, novosti, priručnici itd. – mnogo su pretrpeli u drugom kvartalu 2020. Radikalni pad potražnje će zatvoriti mnoge pružaoce usluga. Nakon COVID-a, otvorenije okruženje stvoriće velike mogućnosti za preživela preduzeća na srednji i dugi rok. Kako se to dešava, biće manje štampanih artikala male vrednosti sa naglaskom na kvalitetu i efekte ulepšavanja koji dodaju vrednost i interes proizvodima.
COVID-19 je najmanje uticao na ambalažu i etikete. Zabeležen je pad upotrebe tranzitne i industrijske ambalaže, ali one nose ograničeni udeo. Vlade i potrošači idalje će imati prioritet za hranu, piće i farmaceutske proizvode. Kratkoročno povećanje u drugom kvartalu 2020. povezano sa „paničnom kupovinom“ i gomilanjem potrošačkih zaliha bilo je ublaženo u četvrtom kvartalu 2020.
Pad broja grafičkih i izdavačkih poslova će se odraziti na tržištu podloga za štampanje. Novinska hartija je zabeležila smanjenje potražnje. Karton i ambalaže bile su otpornije i predviđa se da će se vratiti do pozitivnog rasta do 2025. godine i kasnije.
Elektronska trgovina
Kako bi zaštitili prihod tokom karantina, mnogi trgovci otvorili su nove linije usluga e-trgovine za potrošače. Količina pakovanja za e-trgovinu porasla je za 40% u odnosu na 2019. godinu, pri čemu je za svaku kupovinu potrebno dodatno pakovanje i nalepnice za isporuku.
Jedna od istaknutih investicija 2020. bila je Amazonova obaveza da kupi 400 miliona dolara opreme za svoju novu poslovnu liniju Merch. Prilagođeno štampanje proizvoda namenjenih potrošačima poput šoljica, kalendara ili drugih foto proizvoda videće pravi rast koji se može diverzifikovati u ovoj oblasti.
Izvor: www.whattheythink.com