Smanjite, reciklirajte i obnovite – srž oznake održivosti
Kompanije u industriji etiketa žele da svoje poslovanje i proizvode učine održivijim. Cilj kompanije Raflatac je da izgrade partnerstva koja stvaraju vrednost i omogućavaju klijentima i brendovima da dostignu svoje ciljeve održivosti. Takođe želimo da budemo sigurni da je ono što govorimo nešto što sprovodimo u praksi.
Krajem septembra Raflatac je učestvovao na najvećem događaju za etikete na svetu, Labelexpo Europe 2019. Svesno smo odlučili da svoje prisustvo na sajmu u potpunosti usmerimo na održivost. Ova odluka je bila laka za nas, jer se naš sistem vrednosti uglavnom vrti oko ključnih elemenata održivosti Reduce, Recicle & Renev, koji su povezani sa holističkim pristupom UPM Raflatac održivom etiketiranju.
Primer efikasnosti materijala u duhu Reduce je naš asortiman proizvoda UPM Raflatac RAFNKST+. Ovo vrhunsko rešenje za održivo obeležavanje napravljeno je od papira koji potiče iz 100% sertifikovanih šuma. Kroz optimizaciju postižemo smanjenje u upotrebi energije i vode, kao i ugljenični otisak proizvoda – čineći asortiman ugljeničnim pozitivnim. Da bismo dalje omogućili smanjenje i efikasnost resursa, takođe pružamo jedinstvenu uslugu – Label Life od UPM Raflatac – koja pomaže kompanijama da bolje razumeju uticaj njihovih materijala za etiketiranje na životnu sredinu.
Konkretan primer Renev-a je UPM Raflatac Forest Film, koji je novi proizvod kreiran u saradnji sa UPM Biofuels. To je prvi u industriji PP filmski materijal na bazi drveta i napravljen je od UPM BioVerno nafte. Odabirom Forest Filma, brendovi mogu zameniti sirove fosilne materijale obnovljivim. I ovo je samo prvi od mnogih proizvoda koji će upotpuniti naš izbor održivih etiketa.
Na kraju, kao primer Recikliranja, želim da pomenem UPM Raflatac SmartCircle rešenja za ispiranje etiketa koja obezbeđuju da će se materijali etiketa odvojiti tokom procesa pranja PET-a ili stakla. Ovo povećava mogućnost recikliranja PET-a i ponovnu upotrebu staklenih kontejnera i promoviše cirkularnu ekonomiju.
Pozitivne povratne informacije koje smo dobili na sajmu donele su nam čistu radost. Naši kupci su nas pohvalili što smo na pravom putu i ispred drugih u kreiranju održive ponude proizvoda za njih da biraju.
Buduće generacije zavise od toga da ostavimo stvari bolje nego što smo ih našli.
Održivost posmatram kao katalizator za promene u našoj industriji. Pošto postoji potreba za održivijim rešenjima, vlasnici brendova proaktivno traže alternative i sarađuju kako bi svoju ambalažu podigli na viši nivo. Verujem da naša kompanija ima značajnu ulogu u vođenju puta ka održivijoj budućnosti. Jedna od naših prednosti u pokretanju te promene je naša sposobnost da slušamo i razumemo potrebe naših kupaca i krajnjih korisnika. Pored toga, naša ponuda proizvoda će i dalje snažno naglašavati održivost što je evidentno u našem nizu inovacija.
Kao ponosni otac devetogodišnje devojčice, osećam da imam odgovornost da ostavim čist – ili možda čak i čistiji – svet iza onoga što sam dobio, ali moramo mnogo da uradimo da bismo to postigli. Stoga je to što sam deo ambicije UPM Raflatac-a da označi pametniju budućnost izvan fosila razlog za lični ponos, kaže Massimo Reynaudo.